راهنمای خرید باغ ویلا

شاید بتوان گفت که آرزوی هر شخصی این است که زمانی را به دور از آلودگی ، هیاهوی شهری و به دور از استرس در کنار خانواده و عزیزانش بگذراند . آپارتمان های کوچک و زندگی ماشینی خانواده ها و کودکان را خسته و بیمار میکنند .به همین دلیل در سال های اخیر افراد زیادی روی به خرید چنین املاکی آورده اند. گسترش چنین نیازی باعث شده است که خیلی از مشاورین املاک خدمات خرید ویلا را به صورت آنلاین در اختیار مشتریان بگذارند تا عمل خرید و یا فروش برای آنان راحت تر شود .

مشاورین املاک سها

چرا احتیاج به خرید باغ ویلا داریم ؟

حریم خصوصی

فضایی بزرگ و سرسبز را در نظر بگیرید که شما و نزدیکانتان آزادانه و با خیال راحت بتوانید به استراحت و تفریح بپردازید بدون اینکه خبری از همسایه ها و افراد غریبه باشد .و احتیاجی نباشد که فضای سبز و دیگر منابع را با دیگران شریک باشید .

هوای پاک

هیچ چیز بهتر از این نیست که روزهایی از سال را به دور از ترافیک و آلودگی های شهری بگذرانیم . باغ ویلا ها این امکان را به شما میدهند که علاوه بر استنشاق هوای پاک بتوانید فضای سبزی از درختان و گلهای مورد علاقه تان خلق کنید .

سرمایه گذاری مطمئن

تضمینی ترین سرمایه گذاری که هرشخصی میتواند انجام دهد ، خرید باغ و زمین است. علاوه بر اینکه میتوانید از امکانات فوق العاده اش استفاده کنید ، ارزش زمین و باغ پس از چندین سال افزایش نیز میابد .

نکات خرید ملک

 نکاتی که در هنگام خرید ملک باید رعایت کنیم

آنچه که میخواهید را از قبل مشخص کنید

قبل از شروع به گشتن در میان باغ ویلا ها ، لیستی از ویژگی هایی که میخواهید ویلای مورد نظرتان داشته باشد را تهیه کنید . این لیست میتواند شامل متراژ ویلا ، میزان نورگیری ، متراژ باغ ، تعداد اتاق ها و وجود امکاناتی مانند استخر و غیره باشد.خانه ای که هم اکنون ساکن آن هستید را اندازه بگیرید. این کار به شما کمک میکند که درک درستی از اندازه عمارت و اتاق ها داشته باشید و بدانید که چه وسایلی با چه اندازه ای مناسب متراژ مورد نظر شما هستند . قطعا این کار را برای باغ ویلایی که قصد خریدش را دارید نیز باید انجام دهید تا مطمئن شوید با اندازه هایی که شما مدنظر دارید هم خوانی دارد . مزیت دیگر این کار این است که تخمین دقیقی از هزینه هایی که میخواهید صرف تغییرات اساسی ویلا انجام دهید ، بدست میاورید.

منطقه را بررسی کنید

وظیفه یک خریدار ملک این است که تحقیقات لازم را در مورد منطقه انجام بدهد . برای مثال اگر در حاشیه رودخانه قصد خرید ملک را دارد ، میتواند از افراد محلی در مورد وضعیت آب و هوایی ،مخصوصا در پاییز و زمستان، پرس و جو کند .چون برای مثال خیلی از ویلا های مناطق شمالی کشور در معرض خطر آب گرفتگی و سیل هستند. لذا باید ویلایی انتخاب کنید که ارتفاع لازم از سطح زمین را داشته باشد.بررسی منطقه فقط منحصر به شرایط آب و هوایی نمیشود بلکه یکی دیگر از مواردی که باید اطلاعات کافی در مورد آن ، قبل از سرمایه گذاری داشته باشید ، رشد اقتصادی ملک است .خیلی از خریداران ، خرید باغ ویلا را نه برای برطرف کردن نیاز به سرپناه ،  بلکه برای سرمایه گذاری آینده میدانند . گشتی در منطقه ، پرس و جوی محلی و حتی بررسی اینکه اکثرا چه نوع ویلایی در آن منطقه ساخته میشود و از نظر امنیتی چطور است ، میتواند به شما درک درستی از شرایط کنونی منطقه بدهد .

دیگر عامل تاثیرگذار در خرید باغ ویلا ، نوع دسترسی آن به جریان های اصلی شهر است . قطعا هرچقدر که دسترسی آسانتری نسبت به جاده های اصلی داشته باشد ، امکان رشد اقتصادی آن در آینده نیز بیشتر است .

بودجه خرید ویلا

بودجه را معین کنید

بعد از مشخص کردن انتظارات و لیست نیاز ها زمان آن فرا رسیده که هزینه مالی که حاضرید برای رسیدن به ویلای مورد نظر بپردازید را مشخص کنید و این نکته را بدانید که معامله ملک ، علاوه بر هزینه ای که بابت خرید میپردازید ، هزینه های دیگری نیز در پی دارد که باید آنها را نیز در محاسبات خود در نظر بگیرید . هزینه کار های اداری و ثبت سند در محضر و غیره هزینه های جدایی دارد . در نظر داشته باشید که شما برای تامین هزینه ها از تسهیلات بانکی نیز میتوانید استفاده کنید که گرچه شرایطی ، مانند قرار گرفتن ملک در حوزه خدمات شهری ، وجود دارد که خریداران باغ ویلا  را از دریافت این تسهیلات منع میکند .

به غیر از موارد بالا هزینه هایی مانند بازسازی آشپزخانه ، رنگ کردن اتاق ها ، نگهداری از استخر و ... وجود دارند که از قبل باید برای آنها برنامه ریزی کرده باشید .

از اینترنت کمک بگیرید

خوشبختانه گسترش روز افزون اینترنت این امکان را برای خریداران خانه ایجادکرده است تا با جست و جو در میان وب سایت های مشاوران املاک و خرید و فروش باغ ویلا ، ملک و منطقه مورد نظرشان را پیدا کنند و اطلاعات لازم از قبیل متراژ ، قیمت حدودی و نوع امکانات را کسب کنند .گرچه بازدید آنلاین املاک ، شما را به هدف اصلی ، یعنی خرید بسیار نزدیک میکند ولی کافی نیست و شما باید تمامی ویلاهایی که از قبل در اینترنت دیده اید را از نزدیک بازدید کنید .

خرید در نگاه اول

با توجه به اینکه اغلب خریداران باغ ویلا به دنبال آرامش و بدست آوردن احساس راحتی هستند ، خیلی مهم است که به حسی که از یک ویلا در نگاه اول بدست می آورید ، توجه کنید. ویلایی که با سلیقه شما هماهنگ باشد ، در اولین نگاه موفق به جلب نظر شما میشود.البته نباید چشم روی عیوبی که ممکن است داشته باشد ببندید زیرا که در حال پرداخت مبلغ زیادی هستید و باید عاقلانه تصمیم بگیرید .ممکن است در یک روز دو یا سه باغ ویلا را بازدید کنید . زمانی که تصمیم به انتخاب یکی از آنها گرفتید ، دوباره و حتی برای بار سوم نیز بازدید دقیقی از ویلای مورد نظر انجام دهید تا تمامی جوانب را بررسی کرده باشید و آگاهانه خرید را انجام بدهید

مشاور املاک

به سراغ مشاورین املاک معتبر بروید

مشاور املاکی که درک درستی از منطقه و قیمتها داشته باشد قطعا میتواند خریدار را به درستی راهنمایی کند .  بهتر است به سراغ مشاور املاکی بروید که وبسایتی به همراه جزییات و تصاویر کاملی از ویلا داشته باشد که بتوانید راحت تصمیم بگیرید. حتما از مشاور املاک ، اطلاعاتی در مورد قیمت کلی املاک منطقه و رشد اقتصادی آن پرس و جو کنید و حتی میتوانید نتایج را با تحقیقات قبلی که انجام داده بودید ، تطابق بدهید .

اگر در حال خرید باغ ویلا هستید ، تا لحظه نوشتن قرار داد کتبی خود را مالک ندانید و بر روی قول و قرار های شفاهی حسابی باز نکنید و صرفا نوشتن قولنامه شما را صاحب ملک نمیکند و قولنامه فقط همان قول و قراری است که بین خریدار و فروشنده به صورت مکتوب در آمده است .در صورتی که نوشتن قرار داد مبایعه نامه است که تضمین میکند شما صاحب ملک هستید.مبایعه نامه نیز باید در برگه های مخصوص اتحادیه املاک نوشته شده باشد و هولوگرام اتحادیه را داشته باشد .همچنین از هویت فروشنده مطمئن شوید و کارت ملی و شناسنامه او را با دقت ببینید و با مشخصات سند و مدارک تطابق بدهید . گاهی هم فروشنده وکالت بلاعزل از شخص دیگری دارد که برای بررسی وکالت نامه از دفترخانه ثبت شده حتما استعلام بگیرید.
مطرح شدن جملات اغراق آمیز در هنگام معامله املاک بسیار شایع است لذا باید تمامی جوانب ملک و معامله را بررسی کنید و از معامله ای که به نظر میرسد بیش از اندازه غیر واقعی و رویایی است ، دوری کنید و فراموش نکنید که متن قرار دادی که بین شما و فروشنده برقرار میشود را با دقت مطالعه کنید و سپس امضا کنید .

باغ ویلا بدون سند نخرید

امکان ندارد که سایت ها و روزنامه های خبری را مطالعه کنید و خبری از کلاهبرداری های این چنینی نباشد . نبود سند مخصوصا برای ملک های نوساز میتواند نشانگر این باشد که سازنده ملک به دلایل مختلف مبلغی را به شهرداری بدهکار است و نتوانسته است تسویه کند و تاییدیه هایی مانند پایان کار و ... بگیرد. البته این اتفاق معمولا برای املاک نوساز رخ میدهد و اگر حداقل دو سال از ساخت ملک گذاشته باشد کمتر با چنین مشکلاتی رو به رو است .

کلام آخر:

در هنگام خرید ملک باید حواستان به آینده و نیاز هایی که ممکن است بعدا بوجود بیاید نیز باشد .مانند نیاز به فضای بیشتر در صورت افزایش تعداد اعضای خانواده ، نیاز به منابع آب در صورتی که منطقه در محلی کم آب واقع شده باشد و .... همه اینها مواردی است که هنگام هزینه کردن برای یک ملک باید در نظر داشته باشید