انواع پوشش برای استخر باغ ویلا

با آغاز فصل بارش های برف و باران و پایین آمدن درجه هوا ، شاید بهتر باشد به فکر ایجاد تغییراتی در محوطه باغ ویلا، مثلا استخر باشید. نصب سقف و پوشش برای استخر، علاوه بر اینکه دید همسایگان از استخر را محدود میکند، به تمیز ماندن استخر و یخ نزدن آب کمک میکند.

مزایای استفاده از پوشش استخر

نصب چنین پوشش هایی، باعث میشود که در پاییز و زمستان آسیب کمتری به استخر وارد شود و برگ های خشک درختان وارد آب نشود. همچنین اگر مایل به استفاده از استخر در هوای سرد هستید، باید هزینه زیادی برای گرم نگه داشتن آب بپردازید که وجود پوشش چنین هزینه هایی را کاهش میدهد.

انواع پوشش های استخر

پوشش و سقف استخر انواع مختلفی دارند که شما میتوانید با توجه به کاربردی که مد نظر دارید از آنها استفاده کنید. جنس این پوشش ها اغلب از آلومینیوم، شیشه و نوعی از پلاستیک است که با توجه به محل زندگی ، کاربرد و آب و هوا باید جنس مناسب را برای استخر باغ ویلا انتخاب کنید.  گرچه هرچقدر جنس پوشش بهتر باشد و عایق خوبی برای فصل پاییز و زمستان باشد، قیمت بالاتری دارد.

این پوشش ها میتوانند هم به صورت ثابت و هم به صورت متحرک نصب شوند.

پوشش برای انواع استخر

هزینه های پوشش استخر

همانطور که گفتیم هزینه ها بسته به نوع پوشش متفاوت هستند. علاوه بر جنس، عواملی مانند شرایط آب و هوا نیز در قیمت تاثیر گذار است. برای مثال منطقه ای که بادهای شدید دارد و یا بارش باران فراوان احتیاج به پوششی دارد که به خوبی نصب شده باشد و در برابر باران نشتی نداشته باشد.

دیگر عامل تاثیر گذار مساحت و نوع طراحی است. که طراحی زیبا هزینه زیادی خواهد داشت. همینطور اگر سقف و پوشش نیز متحرک باشد، هزینه زیادی برای طراحی و نصب و نگهداری در پیش خواهد داشت.

استخر سر پوشیده در محوطه ویلا